Platform Duurzaam Rijnmond

Nieuws

Platform Duurzaam Rijnmond start LinkedIn groep.

15-07-2017
Het Platform Duurzaam Rijnmond is een coalitie van vooraanstaande bedrijven ...
Lees meer »

Grote belangstelling voor Green Deal Interregionale Samenwerking.

09-07-2017
Om de economie in de Regio Rijnmond duurzaam te versterken en doelstellingen ...
Lees meer »

Bekijk alles »

Agenda

25-09-2017 09:00
Workshop MVO gerichte opleiding (WS170925) Lees meer »

4-10-2017 10:00
Start Vakbeurs SOLIDS, PUMPS & VALVES 2017 (VB171004) Lees meer »

Bekijk alles »

Partners

Heeft u interesse om betrokken te zijn bij het 'Platform Duurzaam Rijnmond', vraag dan hier informatie aan!

LinkedIn groep

Wil je op de hoogte blijven, meld je dan aan voor onze LinkedIn groep:

Platform Duurzaam Rijnmond

Aanmelden voor de nieuwsbrief


Volg ons op socialmedia

linkedin

Nissan Nederland (duurzaam vervoer) sluit zich als partner en MVO koploper aan bij het Platform Duurzaam Rijnmond

20-03-2016

Nissan Nederland heeft zich aangesloten bij het Platform Duurzaam Rijnmond.
Transport & Logistiek en met name het electrisch vervoer is één van de pijlers van het platform om de regionale economie duurzaam te versterken. Wij verheugen ons dan ook op de deelname van Nissan Nederland.
Onderstaand een persbericht naar aanleiding van de aflevering van het honderdduizendste exemplaar van zijn toonaangevende electrische auto, de Nissan Leaf. 

Persbericht:

Honderdduizend Nissan Leaf op 's werelds wegen

Gepubliceerd: 21.01.2014
Bron: Automanie.net


100 000 Nissan Leaf

 

Nissan heeft onlangs het honderdduizendste exemplaar van zijn elektrische auto, de Leaf, aan een Britse klant afgeleverd.

Nissan, pionier van de moderne elektrische auto kan best tevreden zijn met dit resultaat, want in 3 jaar tijd, 100.000 exemplaren van een elektrische auto aan de man brengen  is niet niks.

Het succes van de elektrische auto zal in stijgende lijn gaan.  De prijzen, nu nog behoorlijk hoog, zullen ontegensprekelijk dalen, wanneer de productiecijfers stijgen.  De pioniers van vandaag zullen de elektrische auto's van morgen echt betaalbaar maken.

Maar daarmee zijn nog niet alle problemen van de baan.  Het is ontegensprekelijk dat de elektrische auto in het voorbije decenium een enorme vooruitgang heeft geboekt, maar er moeten nog steeds efficiënte oplossingen worden gevonden om de batterijen in een aanvaardbare tijd op te laden, en aan de actieradius  moet ook nog wat worden gedaan, anders blijft de elektrische auto een nichevoertuig.  Veel gezinnen kunnen zich (nog) geen tweede (reis)auto  aanschaffen.

Ander nog op te lossen probleem : het aantal oplaadpunten.  Nu kan het beperkte aantal oplaadpunten een heus probleem worden, dat ongetwijfeld een aantal potentiële kopers serieus afkoelt.  Maar dit is, naar onze bescheiden mening geen echt probleem.  Het moet mogelijk zijn om vrij vlug een behoorlijk netwerk van laadpunten op te bouwen.   

Hierbij het persbericht van Nissan.


100 000 Nissan Leaf

 

100.000 Nissan Leaf geleverd.

Om de verkoop van het 100.000ste exemplaar van Nissans toonaangevende elektrische wagen te vieren, werd een feestuitvoering van de Leaf bedekt met 100.000 munten.

50.000 munten van 2 penny en 50.000 munten van 2 cent symboliseren de lage werkingskosten van de Nissan Leaf.

De Nissan Leaf, 's werelds populairste elektrische auto (95 % van de kopers zou hun auto aanbevelen aan vrienden) heeft ondanks zijn korte levensloop alvast een belangrijke mijlpaal bereikt.

Hoewel hij nog maar drie jaar wereldwijd verkrijgbaar is, heeft Nissan zopas het 100.000ste exemplaar van de emissievrije Nissan Leaf afgeleverd. De in Groot-Brittannië gebouwde witte Nissan Leaf Tekna (de topuitvoering) werd verkocht aan een Britse koper uit Hampshire.

"Op zo'n korte tijd zoveel exemplaren verkopen van een revolutionaire wagen is een echte krachttoer", verklaarde Guillaume Cartier, Senior Vice President Sales & Marketing bij Nissan Europe.  "Vergeet niet dat de laadinfrastructuur nog in haar kinderschoenen stond, toen de Nissan Leaf in 2010 werd gelanceerd. Maar dat weerhield de pioniers er niet van om de voordelen van een speciaal ontwikkelde elektrische wagen naar waarde te schatten. Drie jaar later zijn veel van deze pioniers al aan hun tweede Nissan Leaf toe. Met vijf zetels, praktische achterdeuren en een ongeëvenaard koffervolume is de Nissan Leaf de ideale elektrische wagen voor dagelijks gebruik.  "Intussen hebben heel wat steden snel groeiende netwerken van snelladers opgebouwd, wat ook bijdraagt tot de versnelde verkoop van de meermaals bekroonde Leaf."

Om de verkoopmijlpaal te vieren, heeft Nissan een unieke versie van de Nissan Leaf gebouwd, met 100.000 heel bijzondere extra's als verwijzing naar elk verkocht exemplaar. De auto werd namelijk bedekt met 50.000 stukjes van twee penny Sterling uit het Verenigd Koninkrijk en 50.000 stukken van twee eurocent uit Europa.

De keuze van de munten verwijst ook naar de lage gebruikskosten van de Nissan Leaf: nauwelijks 0,02 £ per mijl en minder dan 0,02 € per kilometer.

Een gespecialiseerd team van drie mensen was maar liefst zeven dagen in de weer om de met munten overtrokken Nissan Leaf te creëren. De helft van de auto is bedekt met Sterling-muntjes, de andere helft met euromuntjes. Dankzij de drie lagen met munten komt het woord 'Leaf' tot uiting.

De munten zullen echter niet zo snel als een normale optie worden aangeboden: samen verhogen ze het totaalgewicht van de auto immers met een aanzienlijke 504 kilogram.

De met munten bedekte Nissan Leaf wordt tentoongesteld bij Martins of Winchester, de Nissan-dealer die de 100.000ste Leaf verkocht aan tandarts Brett Garner, een zelfverklaarde 'technologiefreak' die zijn praktijk heeft in het vlakbij gelegen Fareham, aan de zuidkust van Engeland.

Brett kwam bij de Leaf terecht op aanraden van een vriend die zelf een Leaf bezat en in de wolken was met het emissievrije karakter, de geavanceerde technologie én de lage gebruikskosten.

"Volgens hem bespaarde hij een fortuin. Mijn vrouw was in het begin niet overtuigd, maar nadat we samen de financiële kant hadden overlopen (lagere kosten voor onderhoud, verzekering, brandstof, enz.), was ze al iets positiever.  "Nadat ze de auto had gebruikt voor een rondreis van 800 km, gaf ze zich definitief gewonnen. De reis duurde iets langer dan gewoonlijk door de stop voor een snelle laadbeurt tijdens de heen- en terugrit, maar nu staat ze erop de Leaf enkele dagen per week te gebruiken", voegde hij eraan toe.

De Leaf leent zich perfect voor de dagelijkse pendelritten van Brett (80 km per dag). De familie Garner heeft British Gas bovendien een Polar-laadpunt laten installeren aan hun woning.

"We hebben nog een klassieke auto, maar die verbruikt ruim 11 l/100 km. Die gebruiken we dus zo weinig mogelijk omdat hij zo duur is aan brandstof", voegt hij nog toe.

 100 000 Nissan Leaf

Het succes van de wagen bevestigt Nissans plaats op de markt als toonaangevende producent van zuiver elektrische wagens en onderstreept zijn pioniersrol door onze opvattingen over toekomstige mobiliteit volledig te herzien.

Ook naast zijn emissievrije elektrische aandrijving heeft de Nissan Leaf tal van innovatieve technologieën aan boord - waaronder een koppeling met smartphones - en verzoent hij een uitzonderlijk raffinement met een al even uitzonderlijk rijplezier.

"De Nissan Leaf is een pionier in elke betekenis van het woord en heeft de voorbije drie jaar in grote mate bijgedragen tot de mentaliteitswijziging ten opzichte van elektrische wagens. De beste Leaf-'verkopers' zijn immers de uiterst tevreden eigenaars die de auto prijzen zodra ze de kans krijgen. We zijn er dan ook van overtuigd dat de volgende 100.000 exemplaren nog sneller een eigenaar zullen vinden", besluit Cartier.

« Terug